Monday 9 April 2012

2hours driving with ariana..

Slm n hai..

Seperti selalu hari isnin mmg hr yg plg malas nak buat keje...walaupun tau keje semakin menimbun..tp hr ni rasa nak menulis n membebel dlm blog ni..

Setiap minggu, hari jumaat adalah hari yg plg best dan ditunggu2 oleh semua org kan..sama juga seperti saya..kalau sebelum2 ni slalu blk kl dgn member ofis, tumpang sekaki la sbb family dia pun kat kl..so tiap2 minggu dia akan blk..nasib ade org yg blh tumpang blk kl..nak blk sendiri rasa belum berani lg sbb takut ariana xduduk diam dlm car seat...tp...bila member ofis tu ade kursus atau pun ade hal,xblk kl..saya mula gelisah, x tenteram memikirkan mcmana nak blk kl..mr aleng pulak keje xboleh blk t.intan..memikirkan mcmana nak menghabiskan masa weekend dok kat rumah berdua dgn ariana..mesti bosan...xde aktiviti yg blh dibuat..

saya decide utk blk drive sendiri dgn ariana...huhhh...sekejap2 rasa confident..kejap2 rasa x confident...bila discuss dgn mr aleng, dia pun ragu2 nak lepaskan saya drive sendiri dgn ariana je..
yela..takut ariana meragam xnak duduk dlm car seat dia...mcm2 la dlm kepala...
so, saya tetap berdegil nak blk kl jugak..ape yg saya buat..saya prepare brg2 mainan ariana nak bwk, biskut2 utk bg ariana leka..hrp2 ariana xbuat hal dlm perjalanan nnt...

Akhirnya hari jumaat yg ditunggu2 (30/3/2012) telah pun tiba..yakinkan diri utk drive dgn harapan ariana akan duduk diam...ptg kul5, sy siap2 amik ariana kat nursery..blk rumah dulu bg susu, kemas brg sikit n terus gerak...baru keluar pagar rumah ariana dah merengek2 nak suh bukak seat belt dia...adui..so, nampak gaya ariana xkan dok diam..mengantuk pun sama..bila dia mengantuk, ape yg dia nak ialah..nenen..so,ape yg saya buat???
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
  
driving sambil menyusukan ariana...hahaha..(jgn tiru aksi ini)
so, saya berjaya tidokan ariana sambil driving..bila dia dah lena, berhenti tepi n letak dia dlm car seat..hrp2 dia tido lama sampai kl..saya pun ape lagi...pecutla takut ariana jaga kang susah plak....
sampai kat sg buloh ariana dah jaga..fuhh..nasib dah nak dekat sampai...bagila dia mainan sambil borak2 bg dia leka..akhirnya saya sampai jugak ke destinasi dgn selamat, setelah 2 jam driving dengan ariana..alhamdulillah...

mmg dah lama fkr mcmana nak bwk ariana..yela, lgpun dia dah besar dah pandai jalan..kena la ajar dia travel kan..kalo x nnt susah plak takut ade emergency ke kena travel..so, better ajar dr sekarang...
setakat ni dah 2 kali bwk dia..dah semakin berani..cuma xberani bila blk t.intan dari kl sbb dia xnak tido..huhhu..xpe2..nnt kita try bila rasa dah ready nnt..

okla..dah pjg rasanye membebel...pesanan terakhir..
jgn tiru ape yg saya buat eh...berbahaya...(sy buat sbb terpaksa..) :p

"Seorang ibu akan sanggup buat ape saja untuk anaknya..walaupun terpaksa menempuh pelbagai halangan, rintangan dan cubaan.."

1 comment:

  1. memang cekal...nasib konfiden...tp mmg la...klau dh ada aim tu aper pun jd klau kita buat kan....

    ReplyDelete