Wednesday 11 May 2011

Ubat Oh Ubat..

Salam,
Ubat oh ubat..kenapa nama ko ubat..kenapa nama ko bukan coklat??haha..
Saya ni bukanla seorang yang senang nak mkn ubat..
selagi boleh tahan sakit..selagi tu la saya xnak mkn ubat..seboleh2 elakkan diri dari mkn ubat..
dan..saya ingat lagi zaman kecik2 dulu..kena paksa mkn ubat bila sakit..
mak n bapak, sorang pegang tangan..sorang pegang mulut..walaupun dah masuk ubat tu dlm mulut tp saya tetap xmau telan..kalau saya dah telan pun..lepas tu mesti saya muntahkan balik..haha..sampai mcm tu sekali..teruk kan???...tp ada org yg senang gile mkn ubat kan??pelik2...sedap ke ubat tu?rasa coklat ke?boleh masuk mulut dgn senang pastu telan...adooiii..kenapa saya xmcm tu...

itu cerita dulu..tidak lg sekarang...sejak ariana dlm perut saya hingga sekarang..mcm2 ubat yg saya telan..obimin?iron tablet?acid folik?semuala saya telan(walaupun ada yg skip..hehe)..
Ingat lagi waktu mengandungkan ariana..kena mkn ubat acid folik..walaupun rupanya kecik tapi bau n rasa dia aduii...xtertelan la den...tp bila memikirkan demi anak yg dikandung dan bebelan dari mr.aleng, ku telan jugak walaupun pahit..huhuhu...kusangkakan lepas ariana dah lahir,bolehla xmkn ubat..rupanya tidakkkkkkk...byk lg ubat yg kena makan...adoooiiiiiii...(kalo xmakan ubat xboleh ke mak???) itula soalan aku tiap kali nak mkn ubat..mak pun stat la membebel..kena mkn ubat kalo x bila nak elok sakit tu..bla..bla..bla....(tp itu la ibu..sbb dia xnak anak dia sakit..so, terpaksa la telan ubat2 itu..)

Hingga sekarang..masih mkn ubat..demi ariana..demi kesihatan badan..(kalau saya sakit sape nak jaga ariana kan..itu la soalan yg membuatkan saya tabah menelan ubat..:o)
Bulan lepas saya dapati susu saya kurang daripada biasa..mungkin disebabkan darah rendah saya..atau mungkin xcukup rehat..saya pun google2 mcmana nak bykkan susu..tanya chot..(sumber inspirasi :))) then dia pun suggest suh makan produk shaklee (utk ibu menyusu)..oh tidakkkk...ubat lg..adeh...
tp demi ariana..saya beli juga produk tu..trial pack dgn harga rm 80..(dalam hati..boleh ke aku mkn..beli mahal2 xmkn kang rugi..hehe..) Ini la dia rupa ubat-ubatan tu (Set B for breastfeeding):


Ohhh noooooo...byknye...

Antara kebaikan set ni adalah:
1. Shaklee VitC - mencegah kelenjar drpd rosak & berdarah. Penting utk pembentukan kolagen. Bertindak sbg anti-oksidan.
2. Shaklee Vitalea - mengandungi 12 vitamin 7 galian yg diperlukan oleh tubuh badan.
3. Shaklee B complex - membantu dlm meninggikan sistem pertahanan badan, mengurangkan stress dan bertindak sbg penenang..
4. Shaklee Alfalfa - raja segala tumbuhan - membuatkan sistem badan berjalan lancar dan sebagai milk booster utk ibu yg menyusukan anak..

Hari ini adalah hari ketiga (sebenarnye dah lama beli..tp xde kekuatan nak mkn..hehe) saya mkn ubat ni (walaupun nak termuntah2 dgn bau nye)..telah rasa perubahan..dari segi peningkatan susu..dan kurang letih badan..
InsyaAllah..akan diteruskan (boleh ke??hehe..)xpe..demi ariana..mesti boleh..yakin boleh!!!chaiyok2 yom!!! :))


 

2 comments:

  1. ye ye je aku jadi sumber inspirasi...hehehe...
    jadi tak letih kan kalau makan shaklee tu...tapi tu la, bau dia tu yg tak larat...huhuhu....

    weh, bile nak cover citer gathering kt DARC ari tu? upload gambor byk sket...hehehehe...

    i dah follow.... ;)

    sonok baca blog ko....tuleh le lagi...hehehe...

    ReplyDelete
  2. tu la..aku xdpt lg gambar2 dr mr.aleng..nnt aku update..

    ReplyDelete